Exposició “Ràdio, podcasts i diversitats”

Avui, que és el Dia Mundial de la Ràdio, inaugurem l’exposició Ràdio, Podcasts i Diversitats al CRAI BIMA. La trobareu, en format físic, a l’entrada de la biblioteca fins a finals de curs i, en format virtual, tot seguit incrustada en aquest post i també des de la pàgina d’exposicions virtuals del CRAI.

Aquesta exposició, de caràcter no lineal, té tres parts ben definides: En la primera, es pretén fer un tast no exhaustiu de la relació de la ràdio amb les dones i amb el col·lectiu LGTBIQ+ mitjançant un conjunt de nodes o constel·lacions temàtiques. La segona part tracta l’explosió del nou format del podcast també des de la perspectiva de gènere i LGTBIQ+, oferint dos reculls de podcasts que estan relacionats, d’una manera o altra, a aquestes qüestions. L’exposició acaba amb una porta oberta als primers podcasts que estan a punt de sortir de l’estudi de ràdio de la FIMA, Aquí Pilbert i El Déjà-vu, elaborats íntegrament pels estudiants de la facultat i que aviat estaran emmagatzemats al Dipòsit Digital de la UB per a la seva preservació.

L’exposició també va acompanyada d’una mostra bibliogràfica on hi trobareu diversos llibres relacionats amb dones i ràdio, un conjunt de manuals per a l’elaboració de podcasts i diverses obres rellevants sobre creació radiofònica.

Per acabar, no ens volem oblidar de dir que l’exposició s’ha elaborat amb la col·laboració de la Marga Carnicé, professora a la Universitat de Lleida i investigadora del grup de recerca GENDIMS (Gender Perspective in Information and Media Studies) de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals de la UB, qui ha preparat el pròleg i ha participat activament en els continguts de l’exposició i a qui volem fer arribar el nostre més sentit agraïment.

Recordeu que avui ens podreu veure presentant l’exposició en directe pel canal de youtube de la FIMA a les 12:30 dins la jornada Ràdio, Podcasts i Diversitats organitzada pel grup GENDIMS.