Comiat de les nostres becàries

Dimecres 30 de juny és l’últim dia de les nostres becàries Marta Roig i Yulia Mélnik. Totes dues són estudiants de GIDD de la nostra Facultat i ens han acompanyat en els últims cinc mesos.

Volem donar les gràcies per l’excel·lent feina que han fet durant aquest mesos de beca, acompanyant-nos en totes les tasques de la biblioteca: blog, procés de llibres i revistes, tractament del fons, reserva, etc. Tot seguit, podeu llegir uns texts que han preparat explicant la seva experiència amb nosaltres.

Gràcies per la feina feta i molta sort!

Marta Roig

Aquesta ha estat la meva experiència en una biblioteca, i la por i els dubtes han estat presents, no podia ser d’una altra manera. Per això el fet d’haver estat a la biblioteca de la meva facultat i de ser becària m’han permès tenir una seguretat necessària per anar-me habituant als mecanismes i el funcionament d’una biblioteca universitària. No és el mateix projectar-se cap a una nova experiència sense xarxa que fer-ho en un entorn familiar i amb un equip de persones al voltant que saps que t’agafaran si caus.

Animo a tothom que pugui formar part d’aquesta petita família, encara que sigui en qualitat de convidat, a fer-ho. No només he après i m’he format cada dia, sinó que he conegut a persones increïbles i sempre disposades a ajudar i ensenyar, que dipositaven confiança en mi i que, pel fet de fer-ho, m’han fet créixer. Això és molt important per a algú que s’està formant però encara més en aquests temps de pandèmia, en que sembla que ens hem replegat en nosaltres mateixos. Sentir-se validat i amb ganes d’evolucionar (i poder fer-ho amb garanties) ha estat essencial per a mi.

Aquesta beca de col·laboració m’ha permès conèixer més no només el nostre CRAI, sinó també la facultat. Comprendre el funcionament d’aquest òrgan vital de la universitat farà que ja mai torni a veure’l de la mateixa manera. Recomano que us animeu, l’experiència s’ho val, i les persones encara més!

Marta Roig

Yulia Mélnik

Soc Yulia Mélnik alumna del 2n curs de GiDD i aquesta va ser la meva primera experiència en un entorn bibliotecari.

En estar en una biblioteca universitària vaig veure l’organització interna, el procés d’esporgada i la renovació del fons. A més, em vaig adonar de la importància de la comunicació de novetats i les diferents vies que els bibliotecaris fan servir per arribar a l’usuari, sempre posant l’accent en el manteniment dels recursos i l’atenció als usuaris.

El que més em va sorprendre i agradar és el bon ambient de l’equip. Es nota que estan a gust i volen transmetre la seva experiència. Moltes vegades he observat com experimenten, proposen i realitzen les seves idees. A més, no ho fan sols sinó que tracten que tothom formi part, explicant clarament els objectius i la intenció. Així vaig poder dur a terme diverses tasques i em vaig sentir com una part de l’equip. Cal destacar que són persones molt agradables que tracten d’ajudar, donar consell o explicar allò que no acabes d’entendre, encara que surti de la formació. Per a mi van ser el gran suport en aquesta situació tan difícil de pandèmia.

A realitzar aquesta beca vaig rebre formació que va ser de gran ajuda per acabar d’entendre la realitat d’un CRAI. Vaig arribar a la conclusió que no ens adonem que la biblioteca és una mina de recursos i hi ha persones que sempre estan al nostre abast per ajudar.

Yulia Mélnik