Inscriviu-vos a la VIII Viquimarató d’Informació i Comunicació!

Per vuitè any consecutiu, la nostra biblioteca torna a organitzar una viquimarató amb l’objectiu de fer créixer el nombre d’articles relatius als ensenyaments que s’imparteixen a la Facultat i millorar la qualitat dels que ja existeixen. En aquesta nova edició, tornem al format original i el fem a la biblioteca.

En aquesta pàgina de la Viquipèdia trobareu els suggeriments d’articles per millorar, traduir o crear. Aquesta edició la farem amb perspectiva de gènere per tal que augmentin els continguts sobre biografia de dones (actualment són menys del 20%) i hi participem més dones (al voltant d’un 10% de les persones que editen són dones). També es tindrà en compte el llenguatge no sexista en els continguts que es creïn.

La jornada es farà presencial, a la biblioteca, el dimecres 26 d’octubre. La sessió començarà a les 11 h, amb un taller per aprendre a editar articles de la Viquipèdia que es retransmetrà en directe via Zoom. Si no podeu venir presencialment us hi podreu connectar amb aquest enllaç: https://ub-edu.zoom.us/j/92271102401?pwd=d1ZKUXVCWXBjcUN4UUdrSzNrYjV1Zz09. La sessió és oberta, però cal inscriure’s a bib.informacio.audiovisuals@ub.edu.

Per aquesta ocasió tindrem la participació de:

• Francesc Fort, membre d’Amical Wikimedia, ens farà una sessió de formació per tal d’introduir-vos en el funcionament de la Viquipèdia. El Francesc ens ha acompanyat en les edicions anteriors, la 6a i 7a
  • Ester Bonet, membre d’Amical Wikimedia i responsable del projecte Viquidones, ens introduirà a l’edició de biografies de dones i de diversitat de gènere. L’Ester farà èmfasi en com editar amb perspectiva de gènere i com podem ajudar a reduir la bretxa de gènere.

En aquesta viquimarató hi participaran els alumnes de l’assignatura de ‘Fonts d’informació’, de segon del grau de Gestió d’Informació i Documentació Digital (GIDD) que imparteix el professor Amadeu Pons. I els alumnes de l’assignatura de “Disseny d’interacció”, de tercer de GIDD, de la professora Núria Ferran Ferrer, directora del projecte de recerca Dones i Wikipedia de la nostra Facultat: https://www.ub.edu/wikiwomen/.

L’activitat es fa amb la col·laboració de la Comissió de Dinamització Lingüística de la UB.

Us animem a participar-hi… necessitem la col·laboració de tots!

Més informació:

Start a Blog at WordPress.com.

Up ↑