Estudi sobre el model diamant de revistes d’accés obert

Blog CRAI Universitat de Barcelona

Publicat el 10 de març de 2021 al Blog Recercant en obert

Us presentem el primer estudi de SPARC Europe sobre revistes diamant d’accés obert, és a dir revistes que no cobren als autors per publicar ni als lectors per llegir i que normalment són finançades per institucions acadèmiques, governamentals o societats científiques. Aquest estudi, encarregat per cOAlition S i finançat per Science Europe, es va realitzar des del juny de 2020 fins al febrer de 2021 i van participar, juntament amb SPARC Europe, altres 9 institucions comOPERAS, Utrecht University, DOAJ, UiT The Arctic University of Norway, LIBER, OASPA, ENRESSH, Redalyc-AmeliCAiCSI.

Podeu consultarl’informei lesrecomanacionsaquí.

També us podeu descarregar unresumde dues pàgines i veure l’entrada delblogde SPARC Europe.

A l’estudi s’examina la sostenibilitat d’aquest tipus de revistes i es dóna una sèrie de…

View original post 203 more words